9/03/2012

FF DAG #3

Frukost: 200g havregrynsgröt med linfrön, vanilj, kanel och 25g bär + äggviteomelett (2 vitor)

Mellis: 100g tonfisk, 1 nektarin

Lunch: Chilikycklingwok med bulgur och pestokräm

Mellis: 1 wasa havreknäcke, 20g mini keso, 2 skivor tomat, 2 skivor gurka, salt och peppar

Middag: Lunchen var så SUPERGOD så jag gjorde det till middag också =)


WORKOUT: FF workout #1
Idag åkte jag till IP för min workout, det blev 10 min löpning som cardio. (2x2km), Jag lade även till min rissäck på knäböjen för att avancera lite, det kändes betydligt bättre än igår.

_____________________________________________________________

Lunch/Middag (ca. 360 kcal)

1 port

150 g Kycklingfile
1 tsk paprikapulver
3 st torkade piri piri
½ Citron pressad
1 tsk olivolja
salt och peppar
25 g Bulgur
25g gul lök
25g champinjoner
25g paprika
25g tomat
25g gurka

Strimla kycklingfilén och blanda den med paprikapulver, piri piri, citronsaft, olivolja, salt och peppar. Låt stå medans du förbereder resten.

Koka bulgur enligt anvisningarna på förpackningen. Hacka grönsakerna grovt.

Hetta upp en wok- eller stekpanna. Fräs kycklingen ordentligt och tillsätt sedan grönsakerna (förutom gurkan).

Pesto á la World of shape

30g basilika
30g persilja
50g solroskärnor
½ dl vatten
½-1 pressad citron
2 vitlöksklyftor
2 krm svartpeppar

Mixa samman alla ingredienser. Häll över i en väl rengjord burk och förvara i kyl (klarar sig 1½ - 2 veckor).

Pestokräm

250g Lätt kesella
1 msk pesto á la world of shape


Av någon anledning så vrider sig bilden när jag laddar upp den. Arrgh!


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar