9/01/2012

FITNESS FIGHTEN SEPTEMBER 2012

YES! Nu kör jag igång en 30 dgars utmaning tillsammans med World of shape. Under september månad ska jag följa ett kost och träningsprogram, ni kan läsa mer här. Min vän Veronica föeslog att jag skulle börja blogga igen och här är jag!

FitnessFightens första dag, blev en aning modifierad, men ungefär så här såg det ut:

Frukost: Havregrynsgröt med linfrön, vanilj och bär, samt en äggviteomelett

Mellis: 1 Banan

Lunch: -

Mellis: 1 ½ Banan

Middag: "Grekisk sallad" med kyckling

WORKOUT: Tjejmilen :)

_____________________________________________________________

Frukost (ca. 200 kcal)

1 dl hvregryn
2 dl vatten 
1 krm salt
1 krm vaniljpulver (ej vaniljsocker)
25g frysta bär

Koka samman gröten och tillsätt sedan bären.

2 äggvitor
salt

Vispa samman äggvitor med saltet och stek på medelhög värme i en LITEN skvätt olja.


Middag (ca. 400 kcal)

150g kycklingfilé
olivolja
1 vitlöksklyfta
Mekonomoens BBQ krydda ;)
1 tsk sesamfrön

isbergssallad
gurka
1 tomat
½ avokado
½ röd paprika
½ rödlök
40g fetaost
flingsalt

Blanda strimlad kyckling med olja och kryddor och stek på högvärme. Skär salladen så som du önskar och ringla över LITE olivolja.

2 kommentarer:

  1. Jag kör också igång med Fitnessfighten/Kickstart den här månaden! :) Har du provat på det förut? Jag själv är helt ny inför det här. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny!!

      Va roligt att du också är med! Detta är min första gång med FF så det ska bli spännande att se hur det går :) Lycka till!!

      Radera