9/06/2012

FF DAG #6

De senaste dagarna har gått relativt bra, jag har haft svårt att få ihop det med alla måltider. 3 timmar går så FORT!! Jag tycker inte jag gör annat än äter! Därav har några måltider uteblivit, eller blivit försenade. Jag ska försöka bättra mig, jag hoppas det blir lättare när jag är tillbaka på jobbet igen.

Träningen går bra, det är lite knepigt att få upp pulsen ordentligt när jag tränar hemma. Jag har satt ihop ett 10 minuters aerobicsprogram som funkar hyfsat, men en crosstrainer och/eller ett löpband skulle göra susen =D Men man tager vad man haver!! Idag är det dag 6 och mina muskler börjar kännas trötta, men det är bara att kämpa vidare. Nu ska jag straxt köra igång med dagens workout.

Igår lagade jag en World of shape lasange som blev väldigt vattnig, men väldigt, väldigt god!! Bon apetit ;)

____________________________________________________________

Lasange (ca. 360 kcal)
4 port

500g köttfärs (så fettsnål som möjligt)
400g krossade tomater
Kryddor: salt, peppar, paprika, chilipeppar, basilika och oregano

1 medel stor zuccini
1 röd paprika
1 stor röd lök
500g mini keso





Sätt ugnen på 200 grader. Stek köttfärsen, tillsätt krossade tomater och kryddor och låt puttra i 10 minuter.

Skiva zuccini och lök, hacka parikan. Ta fram en ungsfast form och börja med ett lager köttfärssås, lägg sedan på zuccinin i ett täckande lager, strö på lök och paprika och bred sedan över hälten av keson. Gör sedan ett lager till. Strö på lite svartpeppar och skjussa in i ugnen i ca. 25-30 minuter.

(Jag vägde upp 250g som 1 portion)

Servera med ca 100g grönsallad/port.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar