11/08/2010

Mumsiga drömmar på gammeldags vis

Drömmar måste nog vara en av de bästa kakorna jag kan tänka mig. Det här receptet hittade jag på Matklubben.se och det kommer jag att hålla fast vid ett bra tag framöver!

ca. 40 kakor
100g margarin (INTE SMÖR)
1 dl olja
2½ dl strösocker
1 tsk hjorthornsalt
4½ dl vetemjöl
3 tsk vaniljsocker

Rör margarinet mjukt. Tillsätt socker, lite i taget, och rör tills blandningen är porös. Tillsätt oljan försiktigt och rör in den väl! Blanda vetemjöl, hjorthornsalt och vaniljsocker i en bunke och blanda det sedan med margarinblandningen. Forma degen till kakor och grädda dem mitt i ugnen i 150grader ca. 20 minuter.

2 kommentarer:

  1. oj oj, har du prövat med safran.... å apelsin skal i.... MUMS!
    /HANNA

    SvaraRadera
  2. Åh, drömmar som är så underbart gott! Trots det har jag inte ätit det på hur länge som helst, kanske kan vara läge att baka lite snart ;)

    SvaraRadera