10/11/2010

PIZZA

När datorn kraschade stod jag i köket och gjorde pizza. Därav, bättre sent än aldrig, kommer nu receptet på den pizzadeg som jag använde. Jag hade inte varken tid eller tålamod till några långa jästider och att köpa färdig deg är inte riktigt min stil. Jag hittade då nedanstående recept på http://www.pizzadeg.se/. Ett Perfekt alternativ när man skall göra pizza mitt i veckan, men måste nog erkänna att riktig pizzadeg är att föredra.

Pizzadeg med bakpulver
75g margarin
1,5 tsk bakpulver
1 krm salt
2 dl mjölk
5,5 dl vetemjöl

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke. Tillsätt matfettet skuret i små bitar. Fin fördela med fingarna till en grynig massa. Tillsätt nu mjölken och arbeta snabbt ihop till en smidig deg. Kavla ut degen, på med fyllningen och sen grädda i 225 grader ca. 15 minuter.




När man gör egen pizza kan man ju göra precis hur man vill. Jag velade lite innan jag bestämde mig, men den här gången fick det bli tacopizzor med extra allt!! Fyllningen bestod av tacosås, tacokyrddad köttfärs, lök, champinjoner. coktailtomater och självklart ost. När pizzorna var färdiga toppade vi dom med färsk isbergssallad, gurka och några klickar "Taco Topping Ranch Style" MUMSFILLIBABBA!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar